مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید

بنظر شما چه کنسولی در سال جاری موفق تر خواهد بود ؟

View Results

Loading ... Loading ...

آخرین نظرات

نقد و بررسی بازی Metal Gear Solid V : The Phantom Pain

مدتی از انتشار عنوان Metal Gear Solid V : The Phantom Pain می گذرد و امروز قصد داریم تا به نقد و بررسی این عنوان بپردازیم . داستان غنی و گرافیک و صدا گذاری عالی از جمله خصوصیت های این بازی می باشد . این عنوان توسط غول بازی سازی دنیا یعنی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) ساخته شده است . این کمپانی ژاپنی در این بازی سنگ تمام گذاشته و قدرت خود را به رخ تمام بازی سازان جهان کشیده است . در کل کمپانی های بازی سازی کشور ژاپن معمولا بازی های خود را مطابق با سلیقه و فرهنگ مردم کشور خودشان می سازند که زیاد مطابق سلیقه بقیه مردم جهان نیست اما در این میان بعضی از کمپانی ها مرز های خود را گسترش داده و بازی خود را مطابق با سلیقه عموم مردم جهان می سازند . دو بازی Metal Gear و Resident Evil از جمله بازی های محبوب جهانیان می باشد . تکنیک هایی که کوجیما در عنوان Metal Gear بکار برده تحسین برانگیز است و هیچ بازی از لحاظ سبک مخفی کاری نمی تواند با این عنوان رقابت کند . طبق گفته کوجیما این عنوان آخرین بازی از این سری می باشد . امیدوارم که هیدئو کوجیما به حرفش عمل نکند و به ساخت این سری ادامه دهد . بیش از این شما را منتظر نمی گذاریم و بسراغ بررسی می رویم .

Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-E3-2015-Screen-Chopper

داستان :

داستان بازی از جایی شروع می شود که شخصی اصلی بازی یعنی اسنیک خود را بر روی تخت بیمارستان می یابد . اسنیک پس از ۹ سال از کما در می آید در حالی که قسمتی از دست چپش را هم از دست داده است . پس از شنیدن خبر های بد از دکترش از جمله وجود تکه های زیادی فلز در سر و شکمش اولین نفر برای تمام کردن کار اسنیک سر می رسد که البته با کمک شخصی اسنیک جان سالم بدر می برد و با وجود مرد آتشین ازبیمارستان فرار می کند . محور اصلی داستان های سری Metal Gear درباره سلاح های اتمی و نشان دادن چهره بد جنگ می باشد . داستان این سری بحدی گسترده است که توضیح آن حتی در چند مقاله هم ممکن نیست ولی باید گفت که این عنوان از لحاظ بخش داستان میتواند یکی از برترین بازی های تاریخ باشد . اسنیک که حالا توانسته لغب باس و بیگ باس (Boss , Big Boss ) را از آن خود کند قصد توسعه گروه دایموند داگز (Diamond Dos ) که خودش هم رهبری آن را به عهده دارد را دارد . پایگاه این گروه پلتفرمی در میان دریا با نام پایگاه مادر ( Mother Base ) می باشد که با انجام دادن مراحل و افزودن بر تعداد سرباز ها و کسب منابع اولیه می توانید آن را گسترش دهید . در ابتدای بازی پایگاه مادر متشکل از چند سرباز و یک پلتفرم کوچک است که با گسترش آن باید برای گشت و گذار در پایگاه از جیپ های موجود استفاده نمایید . به هر حال باید گفت که هیدئو کوجیما در بخش داستان از هیچ چیزی دریغ نکرده و با یکی از غنی ترین داستان های موجود در تاریخ بازی های ویدیویی طرف هستیم .

diamond_dogs_pmc_wallpaper__metal_gear_solid_v__by_messersandman-d6b5ial

روند بازی :

زمانی که بازی را شروع می کنید و پا به سرزمین افغانستان می گذارید متوجه وسواس شدید کوجیما در خسته نشدن کاربر می شوید . زمانی که اعلام شد که این بازی در سبک جهان باز ( Open World ) می باشد عده ای از کاربران نگران ورورد کوجیما به قلمرو ناشناخته اش بودند ولی کوجیما بخوبی از پس طراحی محیط بازی بر آمده و با محیطی بسیار وسیع طرف هستیم . موضوع جهان باز بودن به کاربر قابلیت انجام مرحله با سلیقه خود را می دهد . می توانید با روش مخفی کاری سربازانی را که مانع رسیدن شدن به هدفتان شده اند را نابود کنید یا روش بازی Call Of Duty را سر بگیرید و آتشی بپا کنی ولی روند بازی متال گیر با Call Of Duty کاملا متفاوت است و نمی توان در یک دقیقه ۲۰ سرباز را از پای در آورد . کشتن سرباز ها نیاز به مهارت , هوش و تاکتیک پیچیده ای دارد که با روش آشکار جنگیدن کار شما بسیار سخت می شود . پس از افغانستان شما برای انجام ماُموریت هایی روانه آفریقای زئیر می شود . این لوکیشن هم مانند افغانستان وسیع و گسترده است بحدی که برای رویت همه ی آن نیازمند زمان بسیاری می باشید .

در بازی تنوع اسحله های عالیست و با استفاده از قالبیت آپگرید آن  ها شما هیچ وقت از اسحه ای خسته نمی شوید . تیراندازی نیازمند دقت فراوانی است و با کوچکترین غفلت ممکن است تیر به هدفتان اثابت نکند و نتها کاری پیش نبرد بلکه باعث رویت شما توسط دشمنان و بصدا در آمدن آژیر خطر شود . در هر ماُموریت علاوه بر امکان انتخاب اسلحه ها , امکان انتخاب یک همراه هم وجود دارد . از جمله  همراه ها (Buddy) می توان به : سگ وحشی DD , اسب خوش رکاب DD و تکتیرانداز عجیب الخلقه بنام کوایت و روباتی تند و تیز اشاره کرد . در بازی شما می توانید سرابازان خود را با توجه به قابلیت های سرباز انتخابی و منابع پایگاه مادر به ماموریت بفرستید . در کل باید گفت که در این قسمت از متال گیر ما شاهد مقداری استراتژی هم هستیم . به هر حال روند بازی به بهترین شکل ممکن است و شما از بازی کردن خسته نخواهید شد .

mgstpp_preview_05_web.0

گرافیک :

چندی پیش شایعاتی در مورد کار کردن در کوجیما در سخت ترین شرایط ممکن می باشد منتشر شدند و من بشخصه بعد از بازی کردن این بازی به یققین رسیدم که این شایعه درست است . صحته های بازی چشم نواز و گیراست بطوری که هر شخصی را مجذوب و مبهوت خود می کند . افغانستان به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده و تغییرات آب و هوایی ناگهانی که از ویژگی های حقیقی در افغانستان است از قلم نیفتاده و ممکن در عرض چند ثانیه طوفانی بپا شود . در آفریقا هم سرسبز بودن و رطوبت بیشتر نسبت به افغانستان در نظر گرفته شده و باعث شده تا با یکی از برترین بازی ها از لحاظ گرافیک رو برو باشیم . حمله کردن به دشمنان با استفاده از سگ DD کاملا واقعیست و حس بودن در محیط را به کاربر القا می کند . از زمانی که بازی را شروع می کنید تا لحظه ای که بازی را به اتمام می رسانید , گرافیک شما را تشویق به ادامه بازی یا حتی دوباره تمام کردن بازی می کند . به هر حال از گرافیک هیچ ایرادی نمیتوان گرفت و متال گیر این بخش را با بالاترین نمره موجود رد می کند .

237db25330f2094ef9c583989bb7aff5bc986cbb

صداگذاری :

دیالوگ ها , صدای شلیک و صدا های محیط بازی به بهترین شکل ممکن با بازی تنظیم شده اند و به عنوان مثال اسنیک دیالوگ های کمی را بیان می کند ولی در همان جمله هایی که بیان می کند می توان ابهت , غرور و خونسردی منحصر بفردش را دریافت . وسواس کوجیما در صدا گذاری قابل تحسین می باشد و بحدی که اگر چشمانتان را ببنید و فقط به صدا ها گوش کنید ممکن است خود با اسنیک اشتباه بگیرید . متال گیر خوشبختانه این بخش را هم با نمره قبولی پشت سر می گذارد .

metal-gear5

جمع بندی :

عنوان Metal Gear Solid V : The Phantom Pain یکی از برجسته ترین عناوین نسل هشتم می باشد که هر شخصی خواه دوستدار متال گیر باشد یا نباشد را شبفته خود می کند . مثل هر عنوان دیگر این بازی هم خالی از اشکال نیست و اشکالاتی در بخش هوش مصنوعی دیده می شود اما بقدری این مشکلات کم و ناچیز هستند که می توان به راحتی از آن ها چشم پوشی کرد . البته پیشنهاد می شود اگر با خواندن این مقاله قصد تجربه این عنوان را دارید ابتدا بازی کوتاه Metal Gear Solid V : Ground Zeros را انجام دهید تا درک بهتری از داستان بازی داشته یاشد . تجربه کردن این بازی را به همه کاربران توصیه می کنبم .

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

یک دیدگاه در “نقد و بررسی بازی Metal Gear Solid V : The Phantom Pain”

  1. مهدی گفت:

    آقای افشار یکی از برترین نقد هایی بود که در زندگی ام خواندم , انشالله به کار خود با قدرت ادامه دهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را دنبال کنید

آخرین نظرات